informace o pečovatelské službě

 

INFORMACE PRO KLIENTY A PODMÍNKY POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

 

Pečovatelská služba je službou terénní, to znamená, že pracovník dochází přímo do bytu.

Úkolem pečovatelské služby je pomoci vám zvládnout běžnou péči o vaši domácnost nebo o vás samotné. Pečovatelka provede úkony, které sami nezvládnete, nebo vám pomůže s úkony, které zvládnete jen částečně.

Služba je určena vždy jedné konkrétní osobě, která uzavřela Smlouvu. Pečovatelka neprovádí úkony, které nepomáhají bezprostředně této osobě.

Provoz pečovatelské služby je denně, včetně sobot, nedělí a svátků od 6,30 do 20,00 hod. Dovolují-li to kapacitní a časové možnosti pracovníků, lze individuálně dohodnout i jinou dobu.

Večerní a víkendové služby slouží výhradně k pokrytí životně důležitých potřeb.

O státních svátcích služba funguje v omezeném režimu a je poskytnuta pouze osobám, o které se prokazatelně nemůže postarat nikdo z rodiny.

Za co budete platit?

Pečovatelská služba je placenou sociální službou, na jejíž úhradu je třeba využívat především příspěvek na péči. Nejste-li příjemcem příspěvku na péči, náš sociální pracovník vám poradí nebo pomůže při vyřizování žádosti o příspěvek na péči.

Příspěvek na péči lze využít pouze na základní činnosti.  

Vše, co nespadá mezi základní úkony, můžeme pomoci zprostředkovat v běžné síti služeb.

Bezplatně je poskytováno základní sociální poradenství, za uzavření Smlouvy také nic neplatíte.

Minimální účtovaná délka jedné návštěvy je 15 minut, maximální délka jedné návštěvy by neměla přesáhnout 2 hodiny.

Není-li ve Smlouvě uvedeno jinak, účtuje se vždy po uplynutí kalendářního měsíce, platbu přijímá pečovatelka oproti stvrzence.  Individuálně lze dohodnout jiné frekvence (např. 1x týdně) nebo způsob placení (např. na účet).

Jaké úkony můžete požadovat?

Věnujte, prosím, pozornost Ceníku. Jsou v něm uvedeny základní úkony, které běžně poskytujeme. Žádné jiné úkony neposkytujeme.

Nepožadujte, prosím úkony, které vůbec nesouvisí s pečovatelskou službou, např. výměny žárovek, opravy domácích spotřebičů, stěhování nábytku apod. Naši pracovníci mají z důvodu bezpečnosti práce takové činnosti zakázány. Podobné úkony vám mohou zprostředkovat u odborných firem.

Neprovádíme žádné zdravotní výkony. Naši pracovníci na ně nemají potřebnou kvalifikaci a nemáme tedy  ani registraci jako zdravotnické zařízení.

Jak služba funguje?

Během uzavírání Smlouvy bude odpovědný pracovník zjišťovat váš osobní cíl, tzn., co od služby očekáváte, jaký problém chcete s pomocí služby vyřešit. Tento váš cíl vám pracovník pomůže zformulovat do písemné podoby a bude základem pro plánování průběhu služby. Svůj cíl i celý plán můžete podle potřeby změnit (např. při změně pohyblivosti). Plán se v pravidelných intervalech, na kterých se s pracovníkem domluvíte, hodnotí. Získáme tak informaci, zda služba naplňuje vaše potřeby. Plánování slouží k určení, jak často bude pečovatelka docházet, jaké úkony bude vykonávat a jak dlouhá bude návštěva.

Je možné naplánovat více návštěv za den.

Dohodnutý čas návštěvy je přibližný. Harmonogram pracovníka se může měnit v závislosti na potřebách všech klientů nebo na dopravní situaci a pracovník tak není schopen být u každého klienta zcela přesně v určenou dobu.

Potřebujete-li změnit den nebo čas návštěvy, je lépe to nahlásit alespoň 2 dny předem.

Pokud v určitém dni nebo čase návštěvu pečovatelky nepotřebujete, nahlaste to, prosím, předem (stačí osobně při předchozí návštěvě nebo telefonicky). Za zbytečnou cestu účtujeme cestovné.

Budou se pečovatelky střídat?

Ačkoliv se snažíme, aby co nejčastěji docházela stejná pečovatelka, nemusí se to vždy podařit. Tento pracovník může onemocnět, má nárok na řádnou dovolenou a po tu dobu k vám bude docházet jiný pracovník.

Ve večerních hodinách, o víkendech a svátcích je střídání pečovatelek nutné.